Wednesday, September 12, 2007

Where is love..

Heaven to me, is musical. =)



Where is love?
Does it fall from skies above?
Is it underneath the willow tree
That I've been dreaming of?
Where is she?
Who I close my eyes to see?
Will I ever know the sweet "hello"
That's only meant for me?
Who can say where she may hide?
Must I travel far and wide?
'Til I am bedside the someone who
I can mean somethin' to ...
Where...?
Where is love?


Oliver Twist (1968)


"It's from watching these old movies that you realise how bad most modern ones are."


有一个故事 没有写完的故事
究竟逗号停留在哪里 记忆已模糊
只记得有一个故事 是没有写完的故事
谁来告诉我 那是怎样的故事
为何总是想不起 停顿的瞬间
是否还有人 愿意写完没有终结的故事
有没有这样的人 和我一同写
一个故事 童话般的故事 成了没有终结的故事
梦醒时 记得有一个故事
梦灭了 故事还没了结
能否给我一个机会 进入同样的梦 写同样的故事
让我自然醒转 写完这样故事


《你依然在》

当我忘记了 你曾给我的 你向我微笑
你给的一切 如繁星般 数算不尽
我的眼里 竟是苦毒与失丧的 曾经拥有
抱着遗憾 脚上踩着一根刺 我背着你远走
当我离开你的时候 是否让你忧伤
太多的过去 似乎已遗忘
美丽的回忆 逝去
黑暗临到 离了你 如羊走迷了路
听不见 你的呼声 我心已茫然
回头吧 回头吧
迷失的羊 落难的人 痛苦的人 忧伤的人
回头吧 回头吧
漫漫的长夜 无尽头的黑暗 陪伴空虚的心灵
回头吧 回头吧
脚下的那根刺 使我步伐艰辛
你的声音 由远而近

是谁 留下 那根刺
是你 就是你
不让我 走离了你
天父啊 当我回转 你依然还在
你所预备的 极其丰盛
主啊 求你领我 这悖逆的亡羊 归回吧



friend's friend wrote this, reminds me of me, the beauty of poems, and to remember to stay in touch with long-lost poetry.

No comments: